Wszystko o Rometach i innych...!
Wszystko o Rometach i innych...!
Napisz odpowiedź
Forum Wszystko o Rometach i innych...! Strona Główna
»
Tuning Mechaniczny
» Napisz odpowiedź
Napisz odpowiedź
Użytkownik:
Temat:
Treść wiadomości:
Emotikony
Więcej Ikon
Kolor:
Domyślny
Ciemnoczerwony
Czerwony
Pomarańćzowy
Brązowy
Żółty
Zielony
Oliwkowy
Błękitny
Niebieski
Ciemnoniebieski
Purpurowy
Fioletowy
Biały
Czarny
Rozmiar:
Minimalny
Mały
Normalny
Duży
Ogromny
Zamknij Tagi
Opcje:
HTML:
TAK
BBCode
:
TAK
Uśmieszki:
TAK
Wyłącz HTML w tym poście
Wyłącz BBCode w tym poście
Wyłącz Uśmieszki w tym poście
$1
Kod potwierdzający:
$3
Przegląd tematu
Autor
Wiadomość
Arczi
Wysłany: Pią 12:28, 23 Gru 2005 Temat postu: Wydech
Podczas suwu pracy silnika powstają w cylindrze gazy spalinowe. Musza zostać one usunięte na zewnątrz cylindra. Gaży te mają ciśnienie wyższe od atmosferycznego i wysoką temperaturę. Stąd też przy zetknięciu z atmosferą powodują one duży hałas.
Tłumik ma kształt cylindrycznej, podłużnej puszki, której wnętrze jest podzielone na kilka komór. Gazy spalinowe wydostające sie przez małe otwory w specjalnie ukształtowanych przegrodach komór tłumika. W ten sposób ich ciśnienie i temperatura ulega stopniowemu obniżeniu, dzięki czemu uchodzą z tłumika z niewielkim hałasem.
Tłumiki mają szczególne znaczenie w silniku dwusuwowym. Opór który stawiają one uchodzącym spalinom musi być ścisłe określony od tego bowiem zależy właściwe przepłukiwanie cylindra. Gdy opór tłumika jest za duży, nie wszystkie spaliny wydostały by się na zewnątrz, gdy zaś jest za mały - to wraz ze spalinami uchodziłaby część świeżej mieszanki. W obu przypadkach spowodowałoby to straty mocy silnika, zwiększeniem zużycia paliwa a w skrajnych przypadkach nawet do zatarcia, ponieważ silnik dwusuwowy ma to do siebie, że jest bardzo czuły na wszelkie zmiany w układzie wydechowym. Fabryczne układy są dostrojone optymalnie pod dany silnik do zastosowań turystycznych.
Zdarza się często, że użytkownicy usuwają przegrody z tłumika, zmieniają pojemność układu poprzez dodanie drugiego tłumika a także zmieniając długość i sposób prowadzenia kolanek wydechowych spodziewając się po tym zabiegu zwiększenia mocy silnika. Skutek jest wręcz odwrotny - praktyki te powodują w silnikach spadek mocy, zwiększenie zużycia paliwa, a w skrajnych przypadkach nawet do zatarcia silnika.
Dlatego jeszcze raz należy podkreślić, że nieprzemyślane przeróbki układu wydechowego we własnym zakresie powodują niekorzystne zjawiska w silniku. Jedyny zabieg który można wykonać na układzie wydechowym jest ucięcie o 3 ÷ 4 cm końcówki tłumika oraz wyczyszczenie i uszczelnienie go.
Forum Wszystko o Rometach i innych...! Strona Główna
»
Tuning Mechaniczny
» Napisz odpowiedź
Skocz do:
Wybierz forum
Start
----------------
REGULAMIN FORUM!!
Problemy dotyczące forum.
Pretęsje i pomysły...
Motorowery...
----------------
Tuning Mechaniczny
Tuning optyczny
Pomoc!!
Remąty
Wasze maszyny...
Wasze pytania co do prawa...
Patęty
Ogólne...
Naprawa
Ciekawostki...
Skutery
----------------
Naprawa...
Tuning
Problemy
Wasze maszyny...
Powyżej 50cm3...!
----------------
Ogulnie o motocyklach
Zloty, itp.
----------------
Zloty, inprezy, kluby,...
Inne...
----------------
Humor
Ogłoszenia
Wasze WWW
Historie Waszych motorków
Off-ToPiC
Giełda
----------------
Kupię...
Zamienię...
Sprzedam...
Oddam...
Inne kupię
Porady związane z kupnem i sprzedażą...
Shoutbox
----------------
SHOUTbox
fora.pl
- załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by
phpBB
© 2001, 2002 phpBB Group ::
FI Theme
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Regulamin