|
|
|
|
Wszystko o Rometach i innych...!
Wszystko o Rometach i innych...! |
|
|
|
|
|
Autor |
Wiadomość |
Arczi
Administrator
Dołączył: 22 Gru 2005
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jawiszowice
|
Wysłany:
Pią 12:18, 23 Gru 2005 |
|
Moc silnika dwusuwowego w znacznym stopniu zależy od pełnego napełnienia komory spalania mieszanką paliwowo-powietrzną.
Pełniejsze napełnienie można uzyskać poprzez powiększenie okien w cylindrze. Operację tą trzeba przeprowadzić bardzo starannie, ponieważ zbyt duże powiększenie okna może prowadzić do pogorszenia właściwości silnika, także rysy, które mogą powstać przy piłowaniu okien mogą wpłynąć niekorzystnie na pracę motoru.
Dobrym sposobem tuningu jest założenie odchudzonego tłoka. Tłoki te dzięki zmienionym rozmiarom płaszcza i denka zmieniają czasy otwarcia okien w cylindrze, dzięki czemu następuje pełniejsze napełnienie silnika mieszanką paliwowo-powietrzną, przez co ma on więcej mocy i dynamiczniej przyspiesza.
Dodatkowo te tłoki są hartowane (poddawane obróbce cieplnej, żeby nie „puchły” w cylindrze)
Tłoki te mają obniżoną masę, co zmniejsza obciążenie korbowodu i innych elementów silnika. Czyli jeżeli zmniejszymy masę tych elementów to wydłużymy sobie bezawaryjną jazdę na naszym motorku. Bez wątpienia odchudzenie tłoka ma korzystne odzwierciedlenie w dynamice silnika.
Tłok i cylinder ma największe możliwości jeżeli chodzi o poprawę osiągów i przyrosty mocy
Dodatkowo można wypolerować dokładnie na lustro denko tłoka. Nagar, który z czasem powstaje w cylindrze nie będzie się tak szybko osiadał na tłoku. Wpływa to korzystnie na oddawanie ciepła przez tłok i chroni przed zatarciem. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB
© 2001, 2002 phpBB Group :: FI Theme
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
|