|
|
|
|
Wszystko o Rometach i innych...!
Wszystko o Rometach i innych...! |
|
|
|
|
|
Autor |
Wiadomość |
Arczi
Administrator
Dołączył: 22 Gru 2005
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jawiszowice
|
Wysłany:
Pią 12:26, 23 Gru 2005 |
|
Wstęp - w tuning i rasowanie Simsona można włożyć nieograniczoną ilość pieniędzy . Niżej wymienione sposoby na rasowanie "odchudzą" twój (lub rodziców ))))) portfel!
Pojemność skokowa - jest kilka sposobów aby zwiększyć pojemność. Pierwszy, chyba najtańszy to zlecić szlifowanie cylindra do III nad wymiaru (ponad 50ccm). Lepszym sposobem jest zakup cylindra, głowicy i tłoka od modelu S60. Pasuje bez żadnych przeróbek, moc wzrasta z 3,7KM do 4,5KM! Jazda w dwie osoby nie będzie sprawiała większych trudności, nawet podczas wjazdu na wzniesienia. Można założyć też cylinder od S70, ale będzie wymagało to powiększenia karterów w silniku. Wzrost mocy z 3,7KM na 5,6KM!!
Mało? Jeśli tak to możesz pokusić się o zakup gotowego ztuningowanego cylindra. Model do S51 przynosi wzrost mocy do 8KM przy 8500obr.\min.! Jeśli nadal to dla ciebie za mało możesz kupić przerobiony cylinder do S60. Wzrost mocy z 3,7KM na 9KM! Takimi osiągami mogą poszczycić się tylko nieliczne motorowery japońskie . Niemal 10KM w Simku umożliwia bezproblemową jazdę na jednym kole, palenie gumy itd.. Gdy i to ciebie nie zadowala jedynym wyjściem dla ciebie jest kupno MZ ETZ 251 lub (gdy masz więcej kasy) ścigacza o pojemności ok.. 1000ccm i wstawienie takiego silnika do simsona*.
Ceny: S51 Tuning kpl. z głowicą ok.. 340zł, S60 Tuning kp. ok.. 360zł, zwykły S60 ok.. 110zł, zwykły S70 ok.. 150zł, przerobiony cylinder od S51 (z gokarta) ok.. 100zł.
Tłumik sportowy - poprawi wygląd, moc (zależnie od typu: od 10 do 35% mocy silnika) i zmieni głos naszego Simka.
Ceny: na giełdzie zwykły nie chromowany tłumik sportowy można kupić za ok.. 50zł, sklep internetowy WILMAT oferuje nowy, nie chromowany tłumik sportowy w cenie 62zł!, model chromowany kosztuje 80zł, inne produkowane w Polsce tłumiki kosztują ok.. 90zł. Produkty zagranicznych firm zapewniają największy przyrost mocy ale kosztują w granicach ok.. 60 do 90 euro.
Gaźnik - można kombinować przy składzie mieszanki paliwowo powietrznej, ale przyniesie to wzrost zużycia paliwa (standardowo Simson spala ok.. 2l po "podkręceniu" gaźnika znam gościa któremu spalał 5l\100km!). Można też zamontować inny o szerszej gardzieli (standardowo 17 mm) np. od MZ 150 i rozwiercić kanał dolotowy i przerobić mocowanie w cylindrze. Tuningowe gaźniki np. Dell'Orto 21mm, Mikuni kosztują bardzo dużo (powyżej 800zł). Ja osobiście nie zamierzam niczego zmieniać w gaźniku bo zleży mi na ekonomii mojego simka
Filtr powietrza - dużo da zastosowanie sportowego filtra powietrza. Umożliwia on doprowadzenie do gaźnika większej ilości powietrza wchodzącego w skład mieszanki. Koszt ok.. 90zł. Można także wykonać go samemu.
Świeca - pewnie większość z was jeździ na polskich iskrach. Apeluje: zmieńcie je na inne! Iskry nadają się do komarów, motocykli WSK i innych starszych pojazdów. Iskry mają słabą wytrzymałość (kilka tys. km i świeca w dużym stopniu traci swoje właściwości) i marną jakość. Polecam świece ISOLATOR (zwłaszcza model S) oraz świece NGK. Sprawdzają się znakomicie, simek bez problemów zapala a świeca po dłuższej eksploatacji jest tylko lekko pokryta nagarem (zależy to w dużej mierze od regulacji gaźnika!).
Wypełniacze na wał - zastosowanie wypełniaczy na wał zmniejszy szkodliwą objętość skrzyni korbowej i podniesie sprężanie wstępne. Przeróbkę tą należy wykonać bardzo dokładnie aby nie uszkodzić wału!
Polerowanie - istotnym elementem jest też łatwość z jaką mieszanka dostaje i wydostaje się z cylindra. Zwykle okna w cylindrach to chropowate odlewy. Należy je dokładnie wypolerować. Umożliwi to swobodne przemieszczanie się mieszanki w cylindrze. Polerujemy okna: dolotowe, wylotowe i płuczące, komorę spalania, denko tłoka, wewnętrzną część tłoka, kartery w cylindrze (bardzo delikatnie aby nie zwiększyć ich średnicy!) oraz kolanko rury wydechowej.
Szczelność - ważnym elementem jest szczelność wszystkich elementów w silniku. Najlepszym przykładem jest szczelność głowicy z cylindrem. Jeśli występują nieszczelność silnika ma bardzo małą moc, simek nie rozwija większych prędkości a nawet nie rusza z miejsca (nieszczelność sprawia, że mieszanka nie jest odpowiednio sprężana i silnik traci moc). Podkładka pod cylindrem (najlepiej oryginalna) powinna być dodatkowo wzmocniona silikonem wysokotemperaturowym. Ważne też są uszczelki cylindra i kolanka tłumika, oraz kolanka i tłumika. Nieszczelności w układzie wydechowym powodują zawirowania mieszanki i uniemożliwiają osiągnięcie maksymalnych obrotów.
Po zastosowaniu tych przeróbek (cylinder S60 Tuning, sportowy wydech, świeca, regulacja gaźnika i sportowy filtr powietrza) Simson dysponuje mocą ponad 12KM i osiąga prędkość obrotową bliską 9000obr.\min.! Nie muszę chyba tłumaczyć co taki simek potrafi . Na pewno może konkurować (na przyspieszenie oczywiście z wszystkimi WSK-ami i MZ 150. Co do prędkości to rama Simsona nie została przewidziana do większych niż 100km\h. Dlatego apeluję o rozwagę przy zmianie zębatek na większe! |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Sylwek
Gość
|
Wysłany:
Nie 13:37, 14 Maj 2006 |
|
Ja widziałęm iskrownik z magnetem, kóry podobno roskręca simka do 16 000 obr/min. Moze być to ptawda?? |
|
|
|
|
Hardmen
Gość
|
Wysłany:
Nie 13:43, 14 Maj 2006 |
|
Jak kupię cylibder s60 tuning bez innych zmian to ile mój simek powinien wyciągac?? Mam nowy wał i jak on to wytrzyma?? Odp. |
|
|
|
|
Arczi
Administrator
Dołączył: 22 Gru 2005
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jawiszowice
|
Wysłany:
Wto 21:54, 15 Sie 2006 |
|
Sylwek napisał: |
Ja widziałęm iskrownik z magnetem, kóry podobno roskręca simka do 16 000 obr/min. Moze być to ptawda?? |
To jest NIE mozliwe |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
Arczi
Administrator
Dołączył: 22 Gru 2005
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jawiszowice
|
Wysłany:
Wto 21:56, 15 Sie 2006 |
|
Hardmen napisał: |
Jak kupię cylibder s60 tuning bez innych zmian to ile mój simek powinien wyciągac?? Mam nowy wał i jak on to wytrzyma?? Odp. |
Po dobrym dotarciu cylindra pójdzie jakies 5-10 km/h więcej |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|
dono
Gość
|
Wysłany:
Wto 9:17, 31 Paź 2006 |
|
ja mam cylinder z rztpower 60ccm 9KM/8500obr/min do tego gaźnik archen 19mm i sprzeglo s70 i leci mi 85km/h. planuje przerobic jeszcze wydech |
|
|
|
|
Tuning
Gość
|
Wysłany:
Śro 17:56, 06 Gru 2006 |
|
Mam cylinder s60 Tuning ag-mot RZT power wkręca mi sie na 8900obr/min moze i 9000. Vmax na 14=81km/h 15=85km.h 16=90km/h 17=93km/h 18=ponad 100km/h nie wiem ile dokładnie bo brakło licznika test na 18 był przprowadzany z większej górki:D zamiast kupna sportowego tłumika radze wyciągnąc srodek z tłumka i moc tez jest wieksza. Aha i zapłon ma byc przyśpieszony bo takich obrotów nie osiągnie;) |
|
|
|
|
Gość
|
Wysłany:
Wto 20:04, 13 Lut 2007 |
|
nufttttttttttt7uhjbvicvbihhivg |
|
|
|
|
Gość
|
Wysłany:
Wto 20:05, 13 Lut 2007 |
|
nufttttttttttt7uhjbvicvbihhivg |
|
|
|
|
plippopuipopoo
Gość
|
Wysłany:
Wto 20:05, 13 Lut 2007 |
|
nufttttttttttt7uhjbvicvbihhivg |
|
|
|
|
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB
© 2001, 2002 phpBB Group :: FI Theme
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
|